Pomen dobre prebave

Dobro prebava je zelo pomembna, saj naš prebavni sistem prevzema (absorbira) hranljive snovi in odpravlja odpadke ter je povezan z drugimi organi v telesu. Torej, če je naša prebava oslabljena, bo tudi naše splošno zdravje oslabljeno. Slaba prebava lahko vpliva na stopnjo energije, razpoloženje, bolečine, alergije itd.

Če ne absorbiramo pravilno zaužite hrane, naše telo ne bo dobilo hranil, ki jih potrebuje, in lahko pride do pojava številnih simptomov, vključno z nizko stopnjo energije. Slabo absorpcijo hranil je mogoče pripisati številnim razlogom. Naš prebavni sistem lahko vpliva tudi na naše razpoloženje. Na primer, če poškodovane stene prebavnega sistema omogočajo, da nekatere bakterije prehajajo v krvni obtok, lahko to poslabša številne simptome, vključno z depresijo. Zato je pri zdravljenju depresije najprej pomembno zagotoviti, da prebavni sistem deluje pravilno.

Prebavni sistem je sestavljen iz dveh glavnih komponent: kemične komponente in mehanske komponente.

  • Kemična komponenta sestoji iz prebavnih encimov in želodčnih sokov, ki jih proizvajajo usta, želodec, trebušna slinavka, jetra in tanko črevo.

  • Mehanska komponenta – peristaliza – je tisto, kar potisne hrano po gastrointestinalnem traktu, ko zapusti usta in vstopi v vaš požiralnik.
     

Večina prebavnih težav se začne z disfunkcijo kemične komponente. To običajno zajema pomanjkanje encimov in / ali neravnovesja v črevesni flori (bakterije). Obe problematiki spodbujata in povzročata slaba prehrana, kronični stres, presnovne ali endokrine motnje, uporaba določenih zdravil na recept ali preprosto proces staranja.

Pomanjkanje želodčne kisline (klorovodikova kislina (HCL)) ali encimov proteaze zavira našo sposobnost razgradnje proteinov. Ta posebna pomanjkljivost lahko povzroči neravnovesje v možganski kemiji, izguba mišičnega tkiva, refluks kisline (ali GERD), poslabšanje imunoske odpornosti, alergije na hrano in še bolj resne bolezni presnove, kot so diabetes in bolezni srca. Ohranjanje optimalne proizvodnje encimov je težavno, ker je odvisno od prisotnost drugih ključnih dejavnikov, znanih kot sofaktorji. To so vitamini in minerali. Pomanjkanje v samo nekaterih od teh kofaktorjev je lahko dovolj, da zavira proces prebave in absorpcije.

Ampak kako dobiti te vitamine in minerale iz zaužite hrane, če že imamo pomanjkanje encimov za razgradnjo hrane?

Kaj še pomaga razgraditi hrano v črevesju? Koristne bakterije, znane kot “črevesna flora.” Imejte to v mislih: v vašem črevesnem traktu je več bakterij, kot je celic v celotnem telesu. To je več kot sto milijard organizmov s skupno telesno težo okoli štirih kilogramov – približno velikosti naših jeter. Ko je ta notranji ekosistem v pravilnem ravnotežju, to ne le spodbuja optimalno prebavo, pomaga pri boju proti nalezljivim boleznim, normalizira serumski holesterol in trigliceride, razgrajuje in obnavlja hormone, ki pomagajo zmanjšati vnetja, proizvajajo številne vitamine v naših živilih in telesih, izboljšuje biološko uporabnost bistvenih mineralov, kot so kalcij in magnezij. Te bakterije pomagajo neposredno v prebavnem procesu, prebavljajo laktozo, razgrajujejo proteine v aminokisline in pomagajo uravnavati peristaltiko in redno gibanje črevesja.

Disfunkcijo mehanske ali peristaltične komponente prebavnega sistema lahko povzroči ali poslabša nazadostno uživanje vode in prehranskih vlaknin. Najmanjši priporočeni dnevni vnos vlaknin je 25 gramov. V prehrani te vlaknine prihajajo iz virov zelenjave, sadja in zrn. Če vam je težko zaužiti dovolj hrane, bogate z vlakninami, so morda potrebne vlaknine v obliki dodatkov. Eden od načinov, kako preveriti, ali vaša peristaltična komponenta deluje pravilno, je, če dnevno opravite vsaj eno do dve veliki potrebi.

Si tisto, kar ješ … in absorbiraš!”

Prebavni sistem ima več funkcij:

  • razgraditi in absorbirati hranila

  • ustvariti oviro med telesom in zunanjim okoljem

  • za izločanje odpadkov in je del našega imunskega sistema.

KOŠARICA

close